Monday 2 November 2015

The fading day

Bangun pagi ni (Ya, Finland 6 jam lambat dari Malaysia) rasa macam tak best. Pening kepala sikit.

Overwhelmed beberapa hari ni dengan amount pm yang orang hantar, dan bunyi² notifications dari Facebook. (Kalau tak penting, tayah pm pleaseee - nak study ni) 😜
So anyway, bangun je terus buka buku favourite saya yang memang sentiasa ada di tepi katil ni. Pastu buka at random, and terus terbaca ni:

"By the fading day, man is [deep] in loss, except for those who believe, do good deeds, urge one another to the truth, and urge one another to steadfastness"


Oh Azmira lalainya kau. Masa kita pendek je ni. Insaf terus.
Since ramai yang baca kat sini, I will try to write better content - not just belajar English stuff, but things that really matter, contohnya isu² pendidikan yang buat orang kutuk² sangat guru-guru tak bersalah mcm kitorang ni. Isu² diskriminasi. Benda² yang boleh dipelajari dari sini. Dan sebagainya.

So, saya ingat nak buat mcm ni.

Sebab ramai orang pm cakap 'we need more educators like you', apa yang boleh saya cakap, sebab kerja saya dulu, saya kena jumpa cikgu² satu Malaysia. Dari Johor ke Perlis, Sabah dan Sarawak juga. Ramai sangat cikgu super hebat yang saya kenal tapi orang tak kenal. Saya nak orang kenal our local heroes. Orang yang jauh lagi komited sebagai educators, cuma orang tak nampak. So seminggu sekali, saya nak kenalkan kawan2 cikgu yang hebat ni. 😍

Saya juga akan terus menulis mengenai benda yang saya belajar di sini. Sebab sini jauh kan, so nanti saya kongsi apa2 yang menarik (or yang tak menarik).

Ada juga saya terima pm mengenai sistem pendidikan kita yang tak bagus - ya, tu pun penting tu. Nanti kita bincang sama-sama ya bila saya tulis nanti 😘

Tapi kalau bercerita isu² kedai kopi ni, kenapa tah orang suka marah² bila bagi pendapat. Jangan gaduh² ya nanti. Rotan sorang² kang.


No comments:

Post a Comment